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Après la pluie...

Tout sur l'univers des twinks "Free to play", les personnages niveau 20 des comptes d'essai
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anariale
  • 884 message(s)
25 Jan 2014, 12:47
Pourquoi 5.4.7 alors qu'on est en 5.4.2 ?
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Valmashounet
  • 1 847 message(s)
25 Jan 2014, 12:57
Citation de akakinUne nouvelle hausse de la traumato est à prévoir, à en croire les PTR de la 5.4.7, passant de 55% à 65%.

Ils veulent la monter à 100% avant la sortie de WoD ?
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anariale
  • 884 message(s)
25 Jan 2014, 13:01
Ils veulent achever le PvP et faire comme jésus, le faire revenir des morts, pour WOD.
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Dax
  • 3 271 message(s)
25 Jan 2014, 16:45
Comme ça on se dira tous "woah trop bien WoD best expansion ever". Rusé.
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nirédor
  • 967 message(s)
25 Jan 2014, 17:08
C quoi la traumato ?? :)
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Darion67
  • 250 message(s)
25 Jan 2014, 18:39
C'est un debuff, quand un mec te touche en PvP tout les heals que tu reçois sont diminués de 55%.
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Dax
  • 3 271 message(s)
25 Jan 2014, 20:00
C'est ce qui fait qu'en pve un prêtre met une bulle à 1100 et qu'en pvp il va bientôt te mettre cette même bulle à 350.
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nirédor
  • 967 message(s)
26 Jan 2014, 15:18
Ah ok merci beaucoup ;)
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Dax
  • 3 271 message(s)
29 Jan 2014, 19:25
Un sujet sur les forums US concernant le déséquilibre honteux du PvP a récemment attiré l'attention de Bashiok :

Citation de BashiokI had originally written here how World of Warcraft is a really big game, and while we know there are a lot of different types of activities outside of max-level content that people enjoy, we're not always going to be able to focus on each of them all of time. But it wasn't written particularly well and I feel like my points were probably fairly obvious to everyone. :)

Anyway, in short: we will be address some low-level PvP balance in Warlords.

First off it's worth noting the item squish. While individual brackets might not see a huge change, certainly the power curve between levels will be a smoother one. It'll have a bigger impact on world PvP as it'll be more like it was in vanilla, and relative power between characters won't see these dramatic swings. Back in the day even if you were 10, 20 or even 30 levels lower than someone else, you still had some shot at getting away, if not actually killing them. Of course as people start gearing up again that disparity will grow in the outdoor world, but it should be fun to get back to a smoother character power curve, and it'll at least always hold true for sub level-100 gank attempts.

We recognize that low-level PvP balance just hasn't gotten the attention it needs, and that's largely due to us having to focus our attention on content that the majority of players focus their attention (e.g. max level). In Warlords we're going to be doing a bit of ability shuffling (read: deleting) which is going to result in the need to smooth out the ability-acquisition pacing (when you get a new ability and at what level), and we'll also be taking a pass on low-level balance at the same time. It's difficult because of the spread of people across all levels and ensuring every ability of every spec at any one particular level vs. another character/level/spec of another level have parity. Low level brackets just inherently bring a measure of un-balance with them due to the possible level difference, which is necessary to ensure they can fill up with enough players. Our goal is primarily to smooth out the outlying abilities - and this is hand-in-hand with the item squish - to ensure the base damage of all the abilities before scaling is appropriate. There are just some obvious tuning problems right now that we'll take care of, and then as much finer tuning as we can manage. We'll be looking for feedback during beta.


Pour faire simple et clair, il reconnait que l'équilibrage JcJ en bas niveau a été complètement zappé, mais qu'à l'occasion de WoD et de l'item squish ainsi que de la suppression des dégâts/soins/pv de base, Blizzard devrait se pencher sur la question afin de rétablir des batailles potables.

Il est également question de la suppression de certaines techniques, ou du moins de leur remaniement (à l'heure actuelle certaines spécialisations doivent attendre très tard avant d'obtenir leurs techniques les plus importantes, du coup elles sont obsolètes dans les premiers niveaux). Vu le peu de gameplay disponible en F2P, je ne pense pas qu'il y ait de grande inquiétude à avoir de ce coté-là.
Pour les plus optimistes, ça pourrait même être le contraire, dans l'hypothèse où certaines spécialisations obtiendraient leurs sorts principaux beaucoup plus tôt, et pas au niveau 70+ (démo affli par exemple).

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